Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Snabbare nummerflytt och Bring byter CallCenter

Av C Olsson - 23 april 2010 17:41

Nu har PTS beslutat att processen att byta ett telefonnummer ska snabbas upp:

Det ska få ta maximalt tre arbetsdagar att flytta privatnummer för fast telefoni och maximalt tre arbetsdagar att flytta privat- och företagsnummer för mobiltelefoni. För företagsnummer för fast telefoni gäller att det ska få ta maximalt tio arbetsdagar.


I Telekomidag läser jag att Bring Parcels (som förut var kända under namnet PNL) bytt system för sin kundtjänst och nu skrivit avtal med ServIT för att använda deras CallCenter system:

Kontaktcenterlösningen är sedan den 6 april i full drift och kommer att hantera omkring 10 000 kundsamtal per månad till ett tiotal olika köer med personal i Jönköping, Köpenhamn, Stockholm och Oslo.

 
 
Ingen bild

Per Ström

26 april 2010 10:36

Vet du vad Bring hade för leverantör förut?

 
Ingen bild

C Olsson

30 april 2010 09:29

Dom hade ett system från Norska Intelecom

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C Olsson - 17 januari 2014 16:31

Axfood piffar upp sin CallCenter lösning från ServIT. Christian Hjertsson, ansvarig på Axfood, säger:   "Vi är glada och nöjda över att vi nu har uppgraderat vår callcenter-tjänst så att verksamheten kan utnyttja den fulla funktionaliteten i Serv...

Av C Olsson - 6 november 2013 09:35

Cellip erbjuder tjänster kopplat till Microsoft Lync. Esko Airas (vd) säger:   Detta stärker oss i vårt erbjudande till kunder som vill flytta in i molnet och för de som är sugna på Lync, där vi integrerar med Microsofts Office 365-lösningar   ...

Av C Olsson - 10 oktober 2013 17:30

  Licencia genomför en ändring av ägarförhållandena och låter personalen ta över. vd Christer Joelsson säger: "Det är dags för nya krafter att ta över" "Men jag och Lars behåller de kvarvarande 30 procenten och kommer också att sitta kvar i s...

Av C Olsson - 22 juni 2013 16:28

I servit 5.4 versionen ingår nytt gränsavsnitt, app för smartphones, svarsställen, krypterad komunikation, återuppringning, klientförbättring och mer.   "Med version 5.4 har vi vidareutvecklat vår plattform med ett antal funktioner som har varit ...

Av C Olsson - 23 oktober 2012 10:42

 TDC flyttar ut sin kontaktcentertjänst i molnet. Telekomidag skriver: "En egen molntjänst för kontaktcenter blir ett av resultaten när TDC blir partner till Genesys. Och redan har de fått en affär värd 50 miljoner på kroken" På mynewsdesk står d...

Ovido - Quiz & Flashcards