Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Problem för Smart1

Av C Olsson - 30 april 2010 08:00

I Värmlands folkblad (hittat via kundtjänst-bloggen) kan man läsa att Unionen och Smart1 är på kollisionskurs:


Fackförbundet Unionen stämmer callcenterföretaget Smart1 på en och en halv miljon kronor. Orsaken är att de anställda i Karlstad inte har fått ut sina löner

[...]

Då Smart1 har hävdat att de har pengar men att de inte vill betala kan företaget inte sättas i konkurs. Unionen väljer därför att stämma företaget.


På sin egen hemsida skriver Smart1:

"Telemarketingbyrån Smart 1 AB har en god ekonomisk balans och ett säljteam med erfarna säljare. "

Försöker man klicka på länken Presentation av Smart 1 AB i sverige så leder länken ut i binära världsrymden.


Fortsättning lär följa...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C Olsson - 17 januari 2014 16:31

Axfood piffar upp sin CallCenter lösning från ServIT. Christian Hjertsson, ansvarig på Axfood, säger:   "Vi är glada och nöjda över att vi nu har uppgraderat vår callcenter-tjänst så att verksamheten kan utnyttja den fulla funktionaliteten i Serv...

Av C Olsson - 6 november 2013 09:35

Cellip erbjuder tjänster kopplat till Microsoft Lync. Esko Airas (vd) säger:   Detta stärker oss i vårt erbjudande till kunder som vill flytta in i molnet och för de som är sugna på Lync, där vi integrerar med Microsofts Office 365-lösningar   ...

Av C Olsson - 10 oktober 2013 17:30

  Licencia genomför en ändring av ägarförhållandena och låter personalen ta över. vd Christer Joelsson säger: "Det är dags för nya krafter att ta över" "Men jag och Lars behåller de kvarvarande 30 procenten och kommer också att sitta kvar i s...

Av C Olsson - 22 juni 2013 16:28

I servit 5.4 versionen ingår nytt gränsavsnitt, app för smartphones, svarsställen, krypterad komunikation, återuppringning, klientförbättring och mer.   "Med version 5.4 har vi vidareutvecklat vår plattform med ett antal funktioner som har varit ...

Av C Olsson - 23 oktober 2012 10:42

 TDC flyttar ut sin kontaktcentertjänst i molnet. Telekomidag skriver: "En egen molntjänst för kontaktcenter blir ett av resultaten när TDC blir partner till Genesys. Och redan har de fått en affär värd 50 miljoner på kroken" På mynewsdesk står d...

Ovido - Quiz & Flashcards