Direktlänk till inlägg 26 maj 2011
Metso har skaffat ett nytt system för sin svenska support.(Telekomidag och newsdesk). Valet föll på svenska callcenter företaget ServIT
Lars Hjelm på Metso säger:
"Vi valde Servit för att lösningen var enkel att implementera och gav oss precis de funktioner som vi behöver"
Metso är en global finskbaserad koncern som (i Sverige) mest är varksamma inom pappersindustrin.
Vendator har förlängt sitt avtal med LoxySoft. Newsdesk:
"Avtalet avser service och drift av Loxysoft Inbound Sales och Loxysoft Outbound Sales."
Vision 80/20 har tagit fram en lösning för att integrera sitt system med Microsoft Lync.
TIm Hansen, marknadschef på visionsutveckling, säger:
"Med Microsoft Lync 2010 tillsammans med Vision 80/20 fås en komplett kombination av telefoni, hänvisning, närvarostatus, chatt, skrivbordsdelning och video. Vi ger våra kunder full valfrihet att kommunicera på det sätt som passar bäst"
Läs mer på Telekomidag.
VIsion 80/20 är ett system som härstammar från gamla Internordia.
Tips: Testa vad du kan om Callcenter på vetgirig.nu. Det var inte så många och inte heller så svåra frågor... ;)
Axfood piffar upp sin CallCenter lösning från ServIT. Christian Hjertsson, ansvarig på Axfood, säger: "Vi är glada och nöjda över att vi nu har uppgraderat vår callcenter-tjänst så att verksamheten kan utnyttja den fulla funktionaliteten i Serv...
Cellip erbjuder tjänster kopplat till Microsoft Lync. Esko Airas (vd) säger: Detta stärker oss i vårt erbjudande till kunder som vill flytta in i molnet och för de som är sugna på Lync, där vi integrerar med Microsofts Office 365-lösningar ...
Licencia genomför en ändring av ägarförhållandena och låter personalen ta över. vd Christer Joelsson säger: "Det är dags för nya krafter att ta över" "Men jag och Lars behåller de kvarvarande 30 procenten och kommer också att sitta kvar i s...
I servit 5.4 versionen ingår nytt gränsavsnitt, app för smartphones, svarsställen, krypterad komunikation, återuppringning, klientförbättring och mer. "Med version 5.4 har vi vidareutvecklat vår plattform med ett antal funktioner som har varit ...
TDC flyttar ut sin kontaktcentertjänst i molnet. Telekomidag skriver: "En egen molntjänst för kontaktcenter blir ett av resultaten när TDC blir partner till Genesys. Och redan har de fått en affär värd 50 miljoner på kroken" På mynewsdesk står d...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
9 | 10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|||
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
|||
23 |
24 |
25 |
26 | 27 |
28 |
29 |
|||
30 |
31 |
||||||||
|