Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Transcom i Eskilstuna och lite notiser

Av C Olsson - 21 juni 2011 08:38


Transcom har nu öppnat nytt kontor i Eskilstuna (via SCCF). SIktet är inställt på att fördubbla antalet anställda till c:a 500 på något års sikt. Verksamheten flyttas från Kungsör. Ekuriren:

"Transcom som sysselsätter 340 personer lovar samtliga anställda fortsatt arbete med Eskilstuna som bas. Mycket troligt är att antalet anställda kommer att växa inom en nära framtid."


Notiser:


Via Telesys bloggen hittar jag att en ny verson har släppts av ServIT callcenter, nu med en inbyggd SIP-telefon.


Telekomidag hittar jag att Interactive Intelligence utökar sin funktionalitet i CIC (Customer Interaction Center). Talanalys i realtid är en av nyheterna.


Via newsdesk läser jag att ProVoice har förlängt sitt avtal med LoxySoft ang. "Outbound sales". 24 månader till gäller avtalet.


Västerås stad upprättar ett kontaktcenter för att ta emot ärenden från invånarna (newsdesk). Som stödsystem använder man flexiteBPMS från Flexeurope. Mer på Iportal.

 
ANNONS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C Olsson - 17 januari 2014 16:31

Axfood piffar upp sin CallCenter lösning från ServIT. Christian Hjertsson, ansvarig på Axfood, säger:   "Vi är glada och nöjda över att vi nu har uppgraderat vår callcenter-tjänst så att verksamheten kan utnyttja den fulla funktionaliteten i Serv...

Av C Olsson - 6 november 2013 09:35

Cellip erbjuder tjänster kopplat till Microsoft Lync. Esko Airas (vd) säger:   Detta stärker oss i vårt erbjudande till kunder som vill flytta in i molnet och för de som är sugna på Lync, där vi integrerar med Microsofts Office 365-lösningar   ...

Av C Olsson - 10 oktober 2013 17:30

  Licencia genomför en ändring av ägarförhållandena och låter personalen ta över. vd Christer Joelsson säger: "Det är dags för nya krafter att ta över" "Men jag och Lars behåller de kvarvarande 30 procenten och kommer också att sitta kvar i s...

Av C Olsson - 22 juni 2013 16:28

I servit 5.4 versionen ingår nytt gränsavsnitt, app för smartphones, svarsställen, krypterad komunikation, återuppringning, klientförbättring och mer.   "Med version 5.4 har vi vidareutvecklat vår plattform med ett antal funktioner som har varit ...

Av C Olsson - 23 oktober 2012 10:42

 TDC flyttar ut sin kontaktcentertjänst i molnet. Telekomidag skriver: "En egen molntjänst för kontaktcenter blir ett av resultaten när TDC blir partner till Genesys. Och redan har de fått en affär värd 50 miljoner på kroken" På mynewsdesk står d...

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se