Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Sykes anställer och callcenter-branschen får kritik

Av C Olsson - 5 oktober 2011 13:00

"H1 Communication, Call in One och Fåke Connexion är inte medlemmar i branschorganisationen Sveriges Callcenterförening."

Dett uttalande kommer från Tina Wahlroth som är vd i Sveriges Callcenterförening.


Detta med anledning av den kritik som riktats mot branschen och som bl.a framkommit i HD.



Sykes i Sveg nyanställer. Från Ekot:

"En ny kund ger 25 arbetstillfällen på teletjänstföretaget Sykes i Sveg. Den nya kunden är ett välkänt asiatiskt elektronikföretag som säljer och tillverkar hemelektronik, musikspelare, datorer och spel."



Tipsar även om 2 kommende event:

- Konferensen Contact Center Management som arrangeras i oktober i Stockholm av CCI.

- Telia arrangerar Kontaktcenterforum i oktober. Även detta i STockholm

 
ANNONS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C Olsson - 17 januari 2014 16:31

Axfood piffar upp sin CallCenter lösning från ServIT. Christian Hjertsson, ansvarig på Axfood, säger:   "Vi är glada och nöjda över att vi nu har uppgraderat vår callcenter-tjänst så att verksamheten kan utnyttja den fulla funktionaliteten i Serv...

Av C Olsson - 6 november 2013 09:35

Cellip erbjuder tjänster kopplat till Microsoft Lync. Esko Airas (vd) säger:   Detta stärker oss i vårt erbjudande till kunder som vill flytta in i molnet och för de som är sugna på Lync, där vi integrerar med Microsofts Office 365-lösningar   ...

Av C Olsson - 10 oktober 2013 17:30

  Licencia genomför en ändring av ägarförhållandena och låter personalen ta över. vd Christer Joelsson säger: "Det är dags för nya krafter att ta över" "Men jag och Lars behåller de kvarvarande 30 procenten och kommer också att sitta kvar i s...

Av C Olsson - 22 juni 2013 16:28

I servit 5.4 versionen ingår nytt gränsavsnitt, app för smartphones, svarsställen, krypterad komunikation, återuppringning, klientförbättring och mer.   "Med version 5.4 har vi vidareutvecklat vår plattform med ett antal funktioner som har varit ...

Av C Olsson - 23 oktober 2012 10:42

 TDC flyttar ut sin kontaktcentertjänst i molnet. Telekomidag skriver: "En egen molntjänst för kontaktcenter blir ett av resultaten när TDC blir partner till Genesys. Och redan har de fått en affär värd 50 miljoner på kroken" På mynewsdesk står d...

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se