Direktlänk till inlägg 28 november 2011

H1, Cellip och Tellint

Av C Olsson - 28 november 2011 15:47

H1 verkar få behålla sin storkund Yves Rocher som hotat med att lämna leverantören efter att bolaget fått mycket kritik för sin arbetsmiljö.

"I granskningen vittnade tidigare anställda på H1, samt på dotterbolaget Call in One, om hur de hetsades av chefer att jobba hårdare. Det har förekommit att personalen inte fått sin lagstadgade rast på 15 minuter för- och eftermiddag. Det sistnämnda bekräftas av facket Unionen."


Vi får hoppas att detta har medfört bättre villkor hos H1 för personalen.


Cellip har blivit nominerade till "Deloitte Sveriges Fast50 award 2011" för de snabbast växande teknikföretagen i Sverige.

Cellip:s VD, Esko Airas, säger:

"Denna nominering stärker vår tro att det vi gör ligger rätt i tiden och att den satsning vi gör inom mobilitet och nya accessformer som SIP-trunk för telefonväxlar attraherar marknaden"

Läs mer om bolaget på telekomidag.


Tellint släpper produkten "Easy" som ska kunna kombineramobila och fast atelelösningar enligt en pressrelease:

"I Tellint Easy kan man välja mellan fast telefon, mobil och mjuk telefoni (telefonen i datorn), oavsett vad ni väljer eller hur ni vill kombinera dessa så nås ni alltid via ert fastnätsnummer."


 
ANNONS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C Olsson - 17 januari 2014 16:31

Axfood piffar upp sin CallCenter lösning från ServIT. Christian Hjertsson, ansvarig på Axfood, säger:   "Vi är glada och nöjda över att vi nu har uppgraderat vår callcenter-tjänst så att verksamheten kan utnyttja den fulla funktionaliteten i Serv...

Av C Olsson - 6 november 2013 09:35

Cellip erbjuder tjänster kopplat till Microsoft Lync. Esko Airas (vd) säger:   Detta stärker oss i vårt erbjudande till kunder som vill flytta in i molnet och för de som är sugna på Lync, där vi integrerar med Microsofts Office 365-lösningar   ...

Av C Olsson - 10 oktober 2013 17:30

  Licencia genomför en ändring av ägarförhållandena och låter personalen ta över. vd Christer Joelsson säger: "Det är dags för nya krafter att ta över" "Men jag och Lars behåller de kvarvarande 30 procenten och kommer också att sitta kvar i s...

Av C Olsson - 22 juni 2013 16:28

I servit 5.4 versionen ingår nytt gränsavsnitt, app för smartphones, svarsställen, krypterad komunikation, återuppringning, klientförbättring och mer.   "Med version 5.4 har vi vidareutvecklat vår plattform med ett antal funktioner som har varit ...

Av C Olsson - 23 oktober 2012 10:42

 TDC flyttar ut sin kontaktcentertjänst i molnet. Telekomidag skriver: "En egen molntjänst för kontaktcenter blir ett av resultaten när TDC blir partner till Genesys. Och redan har de fått en affär värd 50 miljoner på kroken" På mynewsdesk står d...

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se