Direktlänk till inlägg 19 december 2011
SCCF har avslutat sin Health challenge för 2011. Vinnare blev GM Gradén & Mattsson, tätt följda av Kalix Tele24.
Via TeleSys bloggen hittar jag nyheten att Kristianstdsbolaget Prospector valt en ny callcenter-leverantör. Det är svenska ServIT som fått förtroendet.
Supportcenter Services institutes kurs om effektiv kundkommunikation närmar sig. 8-9 februari är det dags i Stockholm.
Kursen vänder sig till dig som är ditt företags ansikte ut mot kunderna och som vill vara specialist på att kommunicera effektivt med dem.
Trio Enterprice är nu klart för virtualisering:
Det är kombinationen av senaste utgåvan av Trio Enterprice, 3.2, och VMwares virtualiseringsmotor ESXi 5.0 som fått klartecken att de fungerar som de ska tillsammans.
Till sist en liten äldre nyhet. Hjälpmedelsinstitutets kommun-tjänst "IT support direkt" växer:
Genom projektet erbjuds äldre och personer med funktionsnedsättning hjälp via telefon som rör hantering och problem med bland annat datorn, mobiltelefonen, tv:n och elektronik i hemmet.
Axfood piffar upp sin CallCenter lösning från ServIT. Christian Hjertsson, ansvarig på Axfood, säger: "Vi är glada och nöjda över att vi nu har uppgraderat vår callcenter-tjänst så att verksamheten kan utnyttja den fulla funktionaliteten i Serv...
Cellip erbjuder tjänster kopplat till Microsoft Lync. Esko Airas (vd) säger: Detta stärker oss i vårt erbjudande till kunder som vill flytta in i molnet och för de som är sugna på Lync, där vi integrerar med Microsofts Office 365-lösningar ...
Licencia genomför en ändring av ägarförhållandena och låter personalen ta över. vd Christer Joelsson säger: "Det är dags för nya krafter att ta över" "Men jag och Lars behåller de kvarvarande 30 procenten och kommer också att sitta kvar i s...
I servit 5.4 versionen ingår nytt gränsavsnitt, app för smartphones, svarsställen, krypterad komunikation, återuppringning, klientförbättring och mer. "Med version 5.4 har vi vidareutvecklat vår plattform med ett antal funktioner som har varit ...
TDC flyttar ut sin kontaktcentertjänst i molnet. Telekomidag skriver: "En egen molntjänst för kontaktcenter blir ett av resultaten när TDC blir partner till Genesys. Och redan har de fått en affär värd 50 miljoner på kroken" På mynewsdesk står d...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|||
19 | 20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|||
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
||||
|