Direktlänk till inlägg 7 februari 2012
Ett litet nyhetssvep i vinterkylan...
Telekomidag har korat de som är bäst på telefoni i Sverige 2011.
"Precis som förra året och året dessförinnan tog Relacom hem mästartiteln i både klassen Teknik & Support och klassen Växel 5000 – 7000 anknytningar."
Vision 80/20 har fått förbättrad statistik:
"Användaren ska kunna få lättöverblickbar grafisk information om exempelvis agenter, samtalsköer, tillgänglighet, servicenivåer och effektivitet. Samtidigt ska det gå att bryta ner den grafiska presentationen för att kunna titta på enskilda mätvärden där så önskas."
SCCF rapporterar om, nya regler för telefonförsäljning av el. Catherine Lillo på Svensk Energi säger:
"- Det har visserligen funnits riktlinjer tidigare men i och med överenskommelsen är det upp till alla att följa dem. Dessutom har dessa riktlinjer nu uppdaterats med nya krav på konsumentinformation från ellagen."
CCI har en mässa riktiad mot kommuner och landsting i Stockholm 16-17 februari. Den heter "Kontaktcenter i fokus", bland utställarna märks Teleopti, Telia och ServIT.
SvD rapporterar att Tele2 gör ett vinstlyft.
Axfood piffar upp sin CallCenter lösning från ServIT. Christian Hjertsson, ansvarig på Axfood, säger: "Vi är glada och nöjda över att vi nu har uppgraderat vår callcenter-tjänst så att verksamheten kan utnyttja den fulla funktionaliteten i Serv...
Cellip erbjuder tjänster kopplat till Microsoft Lync. Esko Airas (vd) säger: Detta stärker oss i vårt erbjudande till kunder som vill flytta in i molnet och för de som är sugna på Lync, där vi integrerar med Microsofts Office 365-lösningar ...
Licencia genomför en ändring av ägarförhållandena och låter personalen ta över. vd Christer Joelsson säger: "Det är dags för nya krafter att ta över" "Men jag och Lars behåller de kvarvarande 30 procenten och kommer också att sitta kvar i s...
I servit 5.4 versionen ingår nytt gränsavsnitt, app för smartphones, svarsställen, krypterad komunikation, återuppringning, klientförbättring och mer. "Med version 5.4 har vi vidareutvecklat vår plattform med ett antal funktioner som har varit ...
TDC flyttar ut sin kontaktcentertjänst i molnet. Telekomidag skriver: "En egen molntjänst för kontaktcenter blir ett av resultaten när TDC blir partner till Genesys. Och redan har de fått en affär värd 50 miljoner på kroken" På mynewsdesk står d...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
6 |
7 | 8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
|||
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
|||
27 |
28 |
29 |
|||||||
|