Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

TDC, ServIT och GoExcellent

Av C Olsson - 23 oktober 2012 10:42

 TDC flyttar ut sin kontaktcentertjänst i molnet. Telekomidag skriver:

"En egen molntjänst för kontaktcenter blir ett av resultaten när TDC blir partner till Genesys. Och redan har de fått en affär värd 50 miljoner på kroken"


mynewsdesk står det mer om TDC:s affär med Genesys:

"Genesys och TDC tecknar strategiskt partneravtal med syfte att kunna erbjuda Sveriges företag och organisationer flexiblare och effektivare contact center-lösningar"

 

TDC har även fått förlängt förtroende i Örebro.



I senste numret av tidningen (Telekomidag) redovisade man en test av kontaktcenter i molnet (pappersupplagan). Man jämförde 2 stora amerikanska storföretag med svenska upstickaren ServIT. Testet noterade att svenska Servit stod sig väl mot konkurremnsen och att de "stakade ut vägen mot framtiden".

ServIT har även just släppt en ny release av sin lösning: Telekomidag.

 

 

Hos Kontakta (f.d. SCCF) läser jag vidare att GoExcellent omorganiserar:

"Det nordiska contact center-företaget GoExcellent omorganiserar med
syfte att få en än mer kundfokuserad organisation där företagets samlade
kompetens lättare ska komma kunderna till godo."

 

 
ANNONS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C Olsson - 17 januari 2014 16:31

Axfood piffar upp sin CallCenter lösning från ServIT. Christian Hjertsson, ansvarig på Axfood, säger:   "Vi är glada och nöjda över att vi nu har uppgraderat vår callcenter-tjänst så att verksamheten kan utnyttja den fulla funktionaliteten i Serv...

Av C Olsson - 6 november 2013 09:35

Cellip erbjuder tjänster kopplat till Microsoft Lync. Esko Airas (vd) säger:   Detta stärker oss i vårt erbjudande till kunder som vill flytta in i molnet och för de som är sugna på Lync, där vi integrerar med Microsofts Office 365-lösningar   ...

Av C Olsson - 10 oktober 2013 17:30

  Licencia genomför en ändring av ägarförhållandena och låter personalen ta över. vd Christer Joelsson säger: "Det är dags för nya krafter att ta över" "Men jag och Lars behåller de kvarvarande 30 procenten och kommer också att sitta kvar i s...

Av C Olsson - 22 juni 2013 16:28

I servit 5.4 versionen ingår nytt gränsavsnitt, app för smartphones, svarsställen, krypterad komunikation, återuppringning, klientförbättring och mer.   "Med version 5.4 har vi vidareutvecklat vår plattform med ett antal funktioner som har varit ...

Av C Olsson - 11 september 2012 10:25

Ving (dvs Thomas Cook) satsar på ett nytt callcenter för Norden. Advania och Interactive Intelligens är leverantörer av teknik och drift. Telekomidag skriver: "I maj började migreringen över till den nya plattformen i Sverige, ett arbete som n...

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se