Direktlänk till inlägg 10 oktober 2013

Höstnytt

Av C Olsson - 10 oktober 2013 17:30


Licencia genomför en ändring av ägarförhållandena och låter personalen ta över.

vd Christer Joelsson säger:

"Det är dags för nya krafter att ta över"

"Men jag och Lars behåller de kvarvarande 30 procenten och kommer också att sitta kvar i styrelsen för Licencia"

Från Telekomidag



HolidayPhone har uppdaterat sin kundtjänst med en lösning från ServIT.

Aubrey Panghulan, Kundtjänstansvarig på Holidayphone:

"Vi valde ServIT som leverantör för att de erbjuder en tjänst som passade våra behov bra. Vi har fått ökad flexibilitet och kontroll på vår växande verksamhet."

Från Telekomidag Se även mynewsdesk.

HolidayPhone är även aktuella med ny vd: Emma Heimonen.



Svea Telecom är i blåsväder och stäms av KO för att ringa personer som är med i NIX-registret.

DN skriver:

"Klagomålen handlade bland annat om att företagets telefonförsäljare har gett sken av att vara konsumentens nuvarande teleoperatör och att säljarna ringt flera som varit anslutna till spärregistret NIX"

Läs mer hos SvD

 
ANNONS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C Olsson - 17 januari 2014 16:31

Axfood piffar upp sin CallCenter lösning från ServIT. Christian Hjertsson, ansvarig på Axfood, säger:   "Vi är glada och nöjda över att vi nu har uppgraderat vår callcenter-tjänst så att verksamheten kan utnyttja den fulla funktionaliteten i Serv...

Av C Olsson - 6 november 2013 09:35

Cellip erbjuder tjänster kopplat till Microsoft Lync. Esko Airas (vd) säger:   Detta stärker oss i vårt erbjudande till kunder som vill flytta in i molnet och för de som är sugna på Lync, där vi integrerar med Microsofts Office 365-lösningar   ...

Av C Olsson - 22 juni 2013 16:28

I servit 5.4 versionen ingår nytt gränsavsnitt, app för smartphones, svarsställen, krypterad komunikation, återuppringning, klientförbättring och mer.   "Med version 5.4 har vi vidareutvecklat vår plattform med ett antal funktioner som har varit ...

Av C Olsson - 23 oktober 2012 10:42

 TDC flyttar ut sin kontaktcentertjänst i molnet. Telekomidag skriver: "En egen molntjänst för kontaktcenter blir ett av resultaten när TDC blir partner till Genesys. Och redan har de fått en affär värd 50 miljoner på kroken" På mynewsdesk står d...

Av C Olsson - 11 september 2012 10:25

Ving (dvs Thomas Cook) satsar på ett nytt callcenter för Norden. Advania och Interactive Intelligens är leverantörer av teknik och drift. Telekomidag skriver: "I maj började migreringen över till den nya plattformen i Sverige, ett arbete som n...

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se