Fråga mig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Fråga


 

Besvarade frågor

 
Ingen bild

Marcus

31 januari 2011 13:39

Hej

Jag ser inte hur jag svarar, hoppas att det här fungerar.

Du har så rätt, jag menar förstås ticket-system.

C Olsson

2 februari 2011 10:10

Hej
Vågar inte ge något egentliga råd om rena ticket-system. Har inte så bra koll på detta tyvärr.

Jag vet att Lundalogik och Softflow har system för detta som jag hört ska vara OK, även ServIT har det som en del av sin plattform vet jag.

Lycka till! Hör gärna av dig om du kommer fram till något själv... ;)

 
Ingen bild

Marcus

31 januari 2011 11:18

Hej.

Jag ska försöka hitta ett nytt system för ett företags callcenter. Idag använder de OTRS.

Företaget upplever att OTRS har ett fult gränssnitt, är svårt att följa upp och hålla koll på. De söker ett mer intuitivt gränssnitt, snyggare och med möjlighet att logga tidigare konversationer. Det finns också önskemål om att kunden ska kunna betygsätta chat och mail-konversationer efter samtalet.

Är det här något som du kan tipsa mig om? Eller åtminstone tipsa om system som vi INTE ska bemöda oss med att undersöka?

Tack på förhand!

Marcus Andersson

C Olsson

31 januari 2011 12:58

Hej
Vad jag förstår (har inte använt det själv) så är OTRS mer ett ärendehantering-/ticket-system än ett callcentersystem. När jag säger callcentersystem så menar jag ett system för mottagande/styrning/loggning av själva kundkontakten i initiala skedet (köhantering etc). Det är "bara" själva ärendehanteringen dom behöver se över?

/C

Ovido - Quiz & Flashcards