Senaste inläggen

Av C Olsson - 9 maj 2011 14:12

Viafone utökar sitt samarbete med LoxySoft, där LoxySoft tillhandahåller lösning för hanterting av utgående telefoni.


Viafone Sweden AB utökar sitt köpavtal med Loxysoft AB och har därmed utökat det totala antalet platser med 30%.

Läs mer




"Banta med Kalix24" kan det var en ny slogan kanske!? ;)

Kalix24 jobbar vidare med ett viktminskningsprogram för sin personal. Newsdesk:


"I slutet av januari 2011 inledde KALIX Tele24 ett frivilligt viktminskningsprogram i samarbete med Helex, ett hälsocenter med sjukgymnastik, företagshälsa och friskvård. Programmet är upplagt med måltidsersättning, BIA-mätningar, föreläsningar samt tillgång till en kostpedagog."


Personalchefen, Johan Rosenqvist, säger:

"Vi erbjuder detta program då vi tillsammans med arbetstagarrepresentanter beslutat att viktminskning är en riktad målsättning för 2011. Målet med viktminskningsaktiviteter är ett ökat personlig välmående som bidrar med en ökad arbetsglädje."



Via mynewsdesk ser jag att Goodsales har anlitat ServIT Callcenter som teknikleverantör till sin svarstjänst. Goodsales är en del av Rotope gruppen.

Av C Olsson - 1 april 2011 14:42

Då var CCI:s stora mässa Callcenter i focus avklarad. Gott om besökare, utställare och talare som möttes på Torsgatan i Stockholm under 2 dagar. Lite problem med magsjuka bland flera av talarana gjorde att programmet fick stuvas om och kortas av något.


Bland utställarna märktes gamla "säkra kort" som Telia (eller TeliaSonera som dom kallar sig ibland), GoExcellent, Voice Provider med talhantering och TeleOpti med sin bemanningsplanering, men även några nykomplingar som ServIT med sitt system för callcenter och TNG med sin förmedlingsverksamhet. Trevligt var det, kunder blandades med konkurrenter, prospekts och partners, precis som det ska vara.


Även InVision var där. Samtidigt lanserar dom sin ny "moln-tjänst" för bemanningsplanering. (frånTelekom idag):

InVision Software vill med sitt nya produkterbjudande göra det möjligt för företag att använda deras workforce-management-lösning, utan initialinvesteringar i programvara eller hårdvara och utan något komplext arbete med att implementera det. Allt som behövs är en webbläsare.


Ageris var också på mässan och släppte samtidigt nyheten att dom förstärker organisationen genom att värva Christine Granström (newsdesk):

Christine Granström har rekryterats till Ageris och rollen som Delivery Manager vid Kontaktcentret i Solna. Som Delivery Manager kommer Christine att ansvara för produktion för och relation till några av Ageris uppdragsgivare vid Solnakontoret.


Av C Olsson - 16 mars 2011 08:31


Loxysoft har landat ett nytt avtal med Talking People (tips-tack till TeleSys-bloggen) Mer på newsdesk:

Talking People AB har tecknat ett 30-månaders hyravtal med Loxysoft AB. Avtalet avser hyra av Loxysoft Inbound och Outbound Sales, som är ett system för utgående och inkommande samtalstrafik där man enkelt kan genomföra försäljningskampanjer, intervjuer och mötesbokningar.



I Telekom idag finns nyheten att Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) köper in mer tjänster av ServIT.

Sveriges Kommuner och Landsting växer som kund hos Servit. För dotterbolaget SKL Kommentus Media och SKL:s förhandlingssektion är målet att effektivisera såväl kundsamtal som ordermottagning.



Slutligen en liten skräckhistoria från Norah4You om hur det kan gå till på Telia när kundtjänsten inte funkerar. Läs!

Av C Olsson - 28 februari 2011 09:29

S2 har lanserat en ny versin av sitt system för säljstöd. (newsdesk).

Som nyheter nämns t.ex standardmallar för vanliga kampanj- och projekttyper och att det ska bli enklare att lägga upp projekt för mötesbokning, försäljning eller undersökning.


Ulf Sahlin på S2 säger:

Vår målsättning har varit att skapa en lösning som ger användaren en fantastisk verktygslåda samtidigt som verktygen är lika enkla att förstå och använda som en skruvmejsel eller hammare



Transcom kanske kommer få en ny ägare!?

(DI via SCCF)

Transcom som ursprungligen var ett Tele2 bolag har över 20.000 anställda i c:a 29 länder.

DI skriver: 

Stenbecks maktbolag Kinnevik har tröttnat på kundtjänstföretaget Transcom ständigt dåliga resultat och har för avsikt att sälja bolaget



Mässan Callcenter i fokus närmar sig...

Utställare är bl.a: TeleOpti, Telia, ServIT, TNG , XLScheduler m.fl

Av C Olsson - 20 januari 2011 14:59

2011 är här och här kommer ett par saker från (det tunna) nyhetsflödet i början på året som rör Callcenter i Sverige.


Callcenter i fokus, mässan som arrangeras av CallCenter Institute (CCI), går av stapeln 30-31 mars i Stockholm. Huvudtalare är Howard Kendell från SDI.


Logica Sverige har uppgraderat sitt Callcenter. Läs mer på Telekom idag (hittat via TeleSys bloggen)



Av C Olsson - 13 december 2010 08:55

Fåke Connection har beslutat att fortsätta (och utöka) sitt samrbete med Loxy soft för att använda "Outbound sales". Från myNewsDesk:

"– Vårt samarbete med Loxysoft AB har inneburit att vi har kunnat öka från 30 till 50 säljare utan att behöva utöka med administrativ personal."

säger Susanne Almquist, Operativ chef på Fåke Connexion AB.


Svenska teknikleverantören ServIT ångar på med sin Callcenter lösning. Både RemoteX och Ownit har nyligen valt att använda deras lösning ServIt Callcenter.

Anders Clarin, Kundservicehef, Ownit:

”ServIT erbjuder en flexibel och prisvärd produkt och tillsammans har vi kommit fram till en lösning som hjälper oss att ta vår Kundservice till nästa nivå.”


De nominerade till SM i telefoni och kundservice är nu nominerade

Av C Olsson - 30 augusti 2010 08:17

Nu känns det att sommaren tagit slut och verksamheterna börjar ta fart igen runt om i landet.


Det blev en kort tid för Nina Hägert som vd på SCCF (Svenska CallCenter Föreningen). Från Telekomidag:

"SCCFs orförande, Kajsa Jeppson, uttrycker det så här:
   – Det handlar om att styrelsen och vd inte har haft samsyn i viktiga frågor. Vi är en ideell förening och det är hela vårt blodomlopp att vd och styrelse driver på åt samma håll."


Efftel har en ny funktion för att underlätta utringande teöefoni via Upsales. (via newsdesk):

"Nu kan man automatiskt ringa upp sina kunder med Efftels IP-telefonilösningar genom att klicka på ett telefonnummer i Upsales CRM."


VIll även passa på att pusha för CCI:s kommenade evenemang: Kontaktcenter i fokus för Kommuner och Offentlig verksamhet

Av C Olsson - 13 juli 2010 08:26

Det känns verkligen som att semestern har slagit till med full kraft. Tämligen lugnt i nyhetsflödet för stunden.


Via Newsdesk läser jag att ServIT har fått en ny kund till sitt callcenter. Denna gång är det AdEx fastighetsutveckling:

AdEx Fastighetsutveckling har valt ServIT AB som leverantör för att hantera sin inkommande telefoni till sin kundtjänst.


En liten intressant callcenter-story snappar jag upp hos webspy.


Jag vill även pusha för CallCenter Insitutes kommande evenemang "Kontaktcenter i fokus för Kommuner och Offentlig verksamhet"


Jag har alltid rankats ganska högt i de olika sökmotorerna med denna blogg men det kanske är dags att kika lite på sökmotoroptimering för att förbättra platsen ytterligare.

Ovido - Quiz & Flashcards