Direktlänk till inlägg 6 november 2013
Cellip erbjuder tjänster kopplat till Microsoft Lync. Esko Airas (vd) säger:
Detta stärker oss i vårt erbjudande till kunder som vill flytta in i molnet och för de som är sugna på Lync, där vi integrerar med Microsofts Office 365-lösningar
Läs mer hos Telekomidag
Även hos mynewsdesk.
Callcenter institute håller snart en utbildning inom Contact Center management. Länk
Kontakta (f.d Svenska Callcenterföreningen) har haft en tävling "Kontakta Challenge" som vanns av Bright. TIna Wahlroth på Kontakta säger:
Jag är imponerad av den fantastiska kämparglöden hos så många under hösten! Ett stort grattis till vinnande laget Bright och att ni även vann kategorin mest aktiva bolag! Jätteroligt att ett nytt bolag hamnade i toppen i år. Som traditionen bjuder så gjorde Kalix Tele24 återigen en fantastisk insats, detta år på teamnivå. Bra kämpat alla, jag är stolt över er alla som vårdat er hälsa under hösten!
Tävlingen gick ut på att aktivera personalen fysiskt genom att uppmuntra olika aktiviteter.
Axfood piffar upp sin CallCenter lösning från ServIT. Christian Hjertsson, ansvarig på Axfood, säger: "Vi är glada och nöjda över att vi nu har uppgraderat vår callcenter-tjänst så att verksamheten kan utnyttja den fulla funktionaliteten i Serv...
Licencia genomför en ändring av ägarförhållandena och låter personalen ta över. vd Christer Joelsson säger: "Det är dags för nya krafter att ta över" "Men jag och Lars behåller de kvarvarande 30 procenten och kommer också att sitta kvar i s...
I servit 5.4 versionen ingår nytt gränsavsnitt, app för smartphones, svarsställen, krypterad komunikation, återuppringning, klientförbättring och mer. "Med version 5.4 har vi vidareutvecklat vår plattform med ett antal funktioner som har varit ...
TDC flyttar ut sin kontaktcentertjänst i molnet. Telekomidag skriver: "En egen molntjänst för kontaktcenter blir ett av resultaten när TDC blir partner till Genesys. Och redan har de fått en affär värd 50 miljoner på kroken" På mynewsdesk står d...
Ving (dvs Thomas Cook) satsar på ett nytt callcenter för Norden. Advania och Interactive Intelligens är leverantörer av teknik och drift. Telekomidag skriver: "I maj började migreringen över till den nya plattformen i Sverige, ett arbete som n...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
|||||||
4 |
5 |
6 | 7 |
8 |
9 |
10 |
|||
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|||
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
|||
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
||||
|